Lužické hory

27. 9. 2016

Den 1.:

Autobusem jsme se dopravili do Liberce a na Ještěd se vyvezli lanovkou. Na vrcholu jsme se občerstvili a vyrazili jsme po červené přes Malý Ještěd, Malý Vápenný k Velkému Vápennému, kde jsme se vyspali u cesty v trávě.

Den 2.:

Pokračujeme po červené přes Jítravu k Bílým kamenům přes Ostrý vrch do Horního sedla. Odtud jsme pokračovali nejzajímavější cestou (červená turistická) přes Sokol do Heřmanic v Podještědí, kde jsme nocovali v pochybném chatičkovém kempu, který nejspíš dnes již neexistuje.

Den 3.:

Z nocležiště jsme přes Sokol pokračovali po červené k rozcestí Hraniční uzávěra a odtud do opravdu velkého kopce na Hvozd. Zde jsme se chtěli občerstvit, ale bylo pondělí a Němci v pondělí nefungujou. naneštěstí nám došla voda.

Z Hvozdu jsme tedy sešli do obce Hain, kde jsme našli první restauraci a tam požádali o vodu. Paní nám jí chtěla prodat za nehoráznou sumu a tak jsme šli na náves, kde za půleuro můžete jít na WC, a jak jistě víte, na WC teče voda.

Dále jsme pokračovali po německé straně (červená turistická) přes Kellerberk ke Krkavčím kamenům (hranice). Kde jsme i strávili noc. Dejte si pozor, ať spíte na české straně. Za spaní v CHKO v Německu jsou velké sazby. Večer jsme si došli na večeři do obce Dolní Světlá a vrátili se zpět do lesa přespat.

Den 4.:

Z Krkavčích kamenů jsme pokračovali dál po červené - opět po německé straně - k hraničnímu přechodu Dolní Světlá/Waltersdorf pod vrcholem Luž. Bylo deštivo. Čtvrtina našeho týmu vystoupala na Luž (modrá, zelená a z Luže po červené do ČR) a zbytek šel posedět do hospůdky (červená směr Myslivny)

Dál jsme putovali po zelené, červené k zřícenině hradu Milštein, kde jsme pod velkou skalní branou přečkali další noc.

Den 5.:

Do Cvikova jsme se vydali neznačenou cestou z Milštejna, abysme si tak mohli užít Kalvárii, která se nad městem tyčí.

Z města jsme šli po modré do kempu u Radvaneckého rybníka, kde nás čekal poslední nocleh.

Je zde pěkný kemp i s pláží a nedaleko je skalní hrad Sloup v Čechách, který jsme následující den před odjezdem náležitě prozkoumali.